piątek, 11 kwietnia 2014

♥ Co musi zawierać blog, żebym go czytała? ♥

Hello ♥

Dziś przychodzę do was z postem o tym, co muszą zawierać inne blogi, żebym je czytała. Chodzi  o to, żeby pokazać wam co tak naprawdę cenię w innych blogach. Może te rady przydadzą się początkującym, a może dadzą do myślenia tym, którzy blogi mają już trochę dłużej. Mam nadzieję, że post wam się spodoba!

♥ Jasny, przejrzysty wygląd

Chodzi tutaj o to, żebyśmy kiedy wejdziemy na bloga odczuwali spokój i chęć pozostania na dłużej. A nie chcieli stąd jak najszybciej wyjść. Sam wygląd wiele mówi o blogu. Jeśli nie jesteś dobry w robieniu designów to napisz do kogoś- dużo osób je wykonuje. Wygląd według mnie musi być jasny, przejrzysty. Kolory muszę do siebie pasować, a czcionka być łatwa do czytania. Często odwiedzając inne blogi widzę każde zdanie napisane w innym kolorze- uwierzcie, to odstrasza. Nagłówek powinien być dopasowany do bloga. Najlepiej jeśli znajdą się w nim zdjęcia wykonane przez autora bloga, a nie ściągnięte z internetu. Nagłówek również musi zachęcać do przeczytania treści.



♥ Brak zbędnych gadżetów

Bardzo często na blogach znajdują się zupełnie niepotrzebne gadżety typu ''nakarm rybki''. Są oczywiście takie, które są potrzebne, ale milion gadżetów nie sprawia, że blog jest ciekawszy. Ich ilość trzeba ograniczyć do minimum, bo inaczej wygląd staje się po prostu tandetny.


♥ Treść

Oczywiście bardzo ważna jest treść. Musi być ciekawa, a przede wszystkim opowiadać o czymś konkretnym. Bardzo dużo jest postów, w których ktoś opowiada o swoim dniu od wstania do pójścia spać z najmniejszymi szczegółami- to nudzi. Takie posty są okej, ale raz na jakiś czas, a nie codziennie. Przecież nie musisz pisać każdego dnia, jeśli nie masz nic ciekawego do przekazania. Oczywiście są blogerki, które piszą posty codziennie i są one naprawdę ciekawe- podziwiam je. W postach nie może pojawiać się za dużo emotkinonów typu ''xd, :p, :D''. Posty powinno się pisać trochę inaczej, niż wiadomości na facebooku.

♥ Zdjęcia

Zdjęcia muszą być jasne i mieć chociaż w miarę dobrą jakość. Oczywiście nie każdy ma lustrzankę, ale przy dobrym świetle nawet gorszymi aparatami da się uzyskać dobre zdjęcia. Ciemne i rozmazane zdjęcia nie są zbyt dobrym pomysłem. Po za tym zdjęcia muszą być wasze! Często pojawiają się posty z inspiracjami- i to jest fajny pomysł, ale mi chodzi o takie blogi, na których w ogóle nie ma zdjęć autora. Nie musisz pokazywać przecież twarzy, możesz zrobić zdjęcia czegokolwiek, ale nie bierz ich cały czas z internetu!


♥  Brak weryfikacji obrazkowej

Weryfikacja obrazkowa to chyba najbardziej znienawidzona rzecz, jeśli chodzi o blogowanie, a i tak dużo osób ją ma. Błagam- sprawdźcie, czy jej nie macie, a jeśli macie to wyłączcie. Bardzo denerwujące jest to, gdy komentujemy posta, a później trzeba jeszcze przepisywać te liczby! Przecież jeśli w komentarzu pojawi się spam, zawsze możesz go usunąć!


♥ Muzyka

Wiem, że wielu z was lubi pokazywać czytelnikom, czego słuchają i ''umilić'' czas na blogu, ale myślę, że większość osób przeglądając blogi w tle ma puszczoną własną muzykę lub jakiś filmik ( tak jak ja). Najgorsze jest, gdy wchodzę na bloga i muzyka zaczyna grać, a ja nie mogę znaleźć miejsca, gdzie mogę ją wyłączyć ! I powiem wam szczerze, że wtedy z reguły po prostu zamykam kartę. Ale jeśli chodzi o muzykę na blogach to zawsze znajdą się jej zwolennicy i przeciwnicy, ale przedstawiłam wam po prostu mój punkt widzenia.

Co muszą zawierać blogi, żebyście je czytali?





19 komentarzy:

  1. Dokładnie wymieniłabym to samo co ty i jeszcze dodała posty typu "inspiracje". Większość tych zdjęć jest na tumblrze, więc jaki sens je dodawać na bloga? Jeszcze zrozumiem raz na długi czas... Ale niektóre dziewczyny ciągle je robia. To się staje nudne, a ja żadnym obrazkiem się nie zainspiruję...
    donutworrybehappy.blogspot.com - zapraszam do mnie, jeśli poklikasz w czerwone linki w poście, masz szansę na wygraną 4 bransoletek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie będę się rozpisywać bo w sumie to zgadzam się z Tobą .
    Zapraszam na najnowszy post tematyczny
    http://nobody-noobody.blogspot.com/2014/04/inni.html
    niestety na moim blogu ostatnio nie było zbyt dużo moich zdjęć, ale szykuje lookbook.
    Mam nadzieję, że Ci się u mnie spodoba i zostaniesz na dłużej : )

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię każdy blog i nie czepiam się szczegółów. Czytałam już nieraz takie posty, i zawsze ale to zawsze są te same argumenty. np każda blogerka daje przykład "byłam u Kasi i była beka xd XD :D ;P"
    Ale takie jest moje zdanie, można mnie za to niezbyt lubić, ale każdy może wyrażać swoje zdanie :)
    Ale jeśli chodzi już o wygląd itp, to ty masz wszystko idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Tobą, mam takie same ''wymagania'' co do blogów :)
    Super zdjęcia ^^
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też mam te same wymagania :) Nienawidzę weryfikacji obrazkowej oraz muzyki oraz slangu typu "ale beka" albo "ale lol!"
    Jesteś przeprzepiękna! Śliczne zdjęcia!
    Zapraszam na nowy post!
    dziamonablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. mi starczy tylko dobra przejrzystość i ciekawe posty ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. dla mnie wszystko to sam,lecz mi nie przeszkadzają zdjęcia z internetu, ponieważ uwielbiam je oglądać;)
    bardzo lubię Twój blog, może weszłabyś do mnie i oceniła mój blog? proszę:*
    www.desirrrre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Design bloga także jest dla mnie bardzo ważny. Zdjęcia z internetu toleruję, ale wtedy gdy są dobrej jakości :)


    Obserwuję! :)
    julalula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobry design to podstawa, mnie muzyka również irytuje ,

    http://olaandnina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokładnie to co ty :)
    izz-izzy.blogspot.com
    Jeśli Ci się spodoba,zaobserwuj i skomentuj a na 100% się odwdzięczę :)
    Trzymaj się cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie na pewno blog musi mieć fajny wygląd i zdjęcia.Nie tylko z kamerki czy telefonu,ale też z jakichś sesji.Rozumiem że nie każdy ma lustrzankę bo to oczywiste ale wystarczy cyfrówka tak jak ja to robię :P
    Śliczne zdjęcia *-*

    iska-iskaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie najważniejsze jest to czy posty są ciekawe, wygląd bloga oraz przejrzystość.
    Też strasznie mnie denerwuje jak wchodze na niektóre blogi i leci tam piosenka...
    zapraszam do nas

    blondiebrownieblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna notka! :)
    Ja nienawidzę muzyki na blogach, a i jeszcze weryfikacji obrazkowej...

    Zapraszam: by-lolka.blogspot.com
    U mnie na blogu Sheinside Giveaway! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie lubię muzyki na blogach, tylko na tumblrach lubię.
    Ładne zęby i wlosy :)
    http://sylllandoll.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Blogi z muzyką mnie odrzucają tak jak i z weryfikacją obrazkową:(

    amolsandamols.blogspot.com
    Klikniesz w baner sklepu Choies?
    Za obserwacje i komentarze rewanżuje się!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgadzam się w 100% z tym co napisałaś. Właściwie nic nie muszę tu dodawać. Mnie najbardziej denerwują blogi, w których treści są same emotikony. :)

    http://duo-jessie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. zgadzam się :) ale jeżeli ktoś ma muzyke na górzy i leci to troche to odstrasza xd

    wpadniesz? ♥ h-ss-s.blogspot.de
    obs=obs

    OdpowiedzUsuń
  19. Zgadzam się ze wszystkim co napisałaś + nienawidzę obserwacji za obserwacji, to mnie denerwuje najbardziej :D

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze ♥

Wszystkie wiele dla mnie znaczą :)

Nie uznaję obserwacji za obserwację!